Kierownik zadania
|
Prof. dr hab. inż. Andrzej Chudzikiewicz
|
Kontakt
|
(022) 234 55 79
|
Link
|
www.it.pw.edu.pl
|
Zadania w projekcie
|
- Sformułowanie metody – opracowanie podstaw teoretycznych metody monitorowania pojazdu i toru
- Symulacyjne badanie efektywności sformułowanej metody
- Sformułowanie wymagań dla systemu monitorowania, w wybranych punktach, pojazdu i toru
- Wykonanie prototypu systemu monitorowania realizującego opracowaną metodę
- Badanie prototypu systemu w warunkach laboratoryjnych
- Testowanie prototypu systemu w warunkach eksploatacyjnych
- Eksploatacja nadzorowana systemu na wybranych obiektach infrastruktury
|
Cel prac
|
System monitorowania stanów elementów układu pojazd szynowy– tor. Zadaniem systemu będzie monitorowanie stanu pojazdu szynowego oraz drogi kolejowej.
|
Aktualnie prowadzone prace
|
Aktualnie rozpoczęte zostały prace mające na celu zamknięcie projektu.
|
Dotychczas osiągnięte rezultaty
|
- Opracowanie podstaw teoretycznych metody monitorowania pojazdu i toru.
- Symulacyjne badanie efektywności sformułowanej metody.
- Opracowanie algorytmów i procedur dla oprogramowania jednostki akwizycji danych systemu monitorowania, w wybranych punktach pojazdu i toru.
|
Publikacje i raporty
|
Dotychczas opracowano następujące raporty:
- Analiza drgań elementów i zespołów kolejowych pojazdów szynowych w oparciu o wyniki badań eksperymentalnych (1/1).
- Analiza drgań elementów i zespołów kolejowych pojazdów szynowych w oparciu o wyniki badań symulacyjnych (1/2).
- Analiza drgań elementów i zespołów lekkich pojazdów szynowych w oparciu o wyniki badań eksperymentalnych (1/3)
- Przygotowanie założeń dla systemu monitorowania stanów w układzie pojazd szynowy - tor w zakresie zewnętrznej architektury informatycznej (1/4).
- Tor i jego elementy - analiza w zakresie monitorowania stanu (1/5)
- Sformułowanie metody monitorowania pojazdu i toru (1/6)
- Ocena parametrów czujników pomiaru przyspieszeń do zastosowania w systemie monitorowania układu pojazd szynowy – tor (zewnętrzna usługa badawcza)
- Ocena przydatności metod laserowych w monitorowaniu układu pojazd szynowy – tor (zewnętrzna usługa badawcza)
- Opracowanie koncepcji, założeń dla programu symulacyjnego badania efektywności metody (2/1)
- Symulacyjne badanie efektywności pomiaru temperatury z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego (2/2)
- Symulacyjne badanie efektywności pomiaru stanu toru z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego (2/3)
- Badanie efektywności metody monitoringu i diagnozowania pojazdu typu wagon (2/4)
- Badanie efektywności metody monitoringu i diagnozowania pojazdu typu pojazd napędny (2/5)
- Modelowanie pojazdów z wykorzystaniem pakietu komercyjnego na potrzeby analiz symulacyjnych w obszarze monitorowania i diagnozowania (2/6)
- Badanie efektywności metody monitoringu i diagnozowania pojazdu w przypadku Lekkich Pojazdów Szynowych (2/8)
- Badanie efektywności metody monitoringu i diagnozowania toru w przypadku Lekkich Pojazdów Szynowych (2/9)
- Ocena efektywności metody monitorowania stanów w układzie pojazd szynowy-tor w zakresie zewnętrznej architektury informatycznej (2/10)
- Wykorzystanie metod i narządzi telekomunikacyjnych w monitorowaniu stanów systemu sterowania i zarządzania ruchem kolejowym (2/11)
- Ocena efektywności metody monitoringu w aspekcie doboru czujników w torze pomiarowym układu monitorowania pojazd szynowy-tor (zewnętrzna usługa badawcza)
- Założenia w zakresie wymagań dla systemu monitorowania (3/1)
- Wymagania dla systemu monitorowania temperatury z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego (3/2)
- Wymagania dla systemu monitorowania stanu toru z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego (3/3)
- Wymagania dla systemu monitorowania pojazdu kolejowego typu wagon (3/4)
- Wymagania dla systemu monitorowania pojazdu kolejowego typu pojazd napędny (3/5)
- Wymagania dla systemu monitorowania układu pojazd szynowy - tor z pozycji producenta pojazdów (3/6)
- Wymagania dla systemu monitorowania w przypadku Lekkich Pojazdów Szynowych (3/8)
- Wymagania dla systemu monitorowania toru w przypadku Lekkich Pojazdów Szynowych (3/9)
- Wymagania dla systemu monitorowania układu pojazd szynowy - tor w zakresie zewnętrznej architektury informatycznej (3/10)
- Ogólne wymagania dla systemu monitorowania układu mechanicznego. Standaryzacja wymagań dla układu pojazd – tor (3/11)
- Algorytmy i procedury dla oprogramowania systemu akwizycji danych układu monitorowania pojazd szynowy – tor (4/2)
- Algorytmy i procedury dla oprogramowania jednostki akwizycji danych systemu monitorowania temperatury z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego (4/3)
- Algorytmy i procedury dla oprogramowania jednostki akwizycji danych systemu monitorowania stanu toru z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego (4/4)
- Algorytmy i procedury dla oprogramowania jednostki akwizycji danych systemu monitorowania pojazdu kolejowego typu wagon (4/5)
- Algorytmy i procedury dla oprogramowania jednostki akwizycji danych systemu monitorowania pojazdu kolejowego typu pojazd napędny (4/6)
- Algorytmy, procedury oraz kody oprogramowania jednostki akwizycji danych systemu monitorowania Lekkiego Pojazdu Szynowego (4/7)
- Algorytmy, procedury oraz kody oprogramowania jednostki akwizycji danych systemu monitorowania toru w przypadku Lekkich Pojazdów Szynowych (4/8)
- Algorytmy, procedury oraz kody dla oprogramowania jednostki serwera systemu monitorowania układu pojazd szynowy - tor w zakresie zarządzania rejestrowanymi sygnałami (4/9)
- Projekt baz danych oraz algorytmów, procedur i kodu programów zarządzających bazami systemu monitorowania układu kolejowy pojazd szynowy – tor (4/10)
- Algorytmy, procedury oraz kody pakietu interfejsu użytkownika systemu monitorowania układu kolejowy pojazd szynowy – tor (4/11)
- Algorytmy, procedury oraz kody programów serwera systemu monitorowania układu kolejowy pojazd szynowy – tor (4/12)
- Algorytmy, procedury oraz kody programów obsługi serwera systemu monitorowania układu Lekki Pojazd Szynowy – tor (4/13)
- Plan i procedura badania prototypu systemu i układu monitorowania pojazd szynowy - tor w warunkach laboratoryjnych (5/2)
- Opracowanie planu i procedury badania prototypu systemu i układu monitorowania pojazd szynowy-tor w warunkach on-line (na torze doświadczalnym) (5/6)
- Opracowanie planu testów i przeprowadzenie badań, w warunkach off-line (laboratoryjnych), prototypu jednostki akwizycji danych systemu monitorowania pojazdu kolejowego typu wagon (5/4)
- Plany testów i przeprowadzenie badań prototypu systemu monitorowania stanu toru z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego. Badania laboratoryjne typu off-line. (5/3)
- Analiza wyników badań testowych JAD przeprowadzonych w warunkach off-line (laboratoryjnych). (5/5)
- Opracowanie założeń i wykonanie oprogramowania do analiz porównawczych wyników testów prototypu układu JAD w warunkach toru doświadczalnego. (5/7)
- Badania i Analizy porównawcze wyników testów prototypu systemu monitorowania układu pojazd szynowy – tor w warunkach toru doświadczalnego. Modyfikacja systemu. (5/8)
- Badania laboratoryjne poprawności działania algorytmów i procedur systemu monitorowania stanu technicznego lekkiego pojazdu szynowego. (5/9)
- Badania laboratoryjne poprawności działania algorytmów i procedur systemu monitorowania stanu technicznego toru w przypadku lekkich pojazdów szynowych. (5/10)
- Badania laboratoryjne oprogramowania jednostki akwizycji danych, modułu łączności oraz architektury informatycznej serwera systemu monitorowania układu lekki pojazd szynowy - tor. (5/11)
- Opracowanie testów i testowanie interfejsu użytkownika systemu monitorowania układu kolejowy pojazd szynowy - tor. (5/12)
- Opracowanie testów i testowanie oprogramowania serwera w zakresie systemu monitorowania układu kolejowy pojazd szynowy - tor. (5/13)
- Opracowanie planu i procedury badań eksploatacyjnych prototypu systemu i układu monitorowania pojazd szynowy - tor. (6/2)
- Opracowanie planu testów i przeprowadzenie badań eksploatacyjnych prototypu systemu monitorowania stanu tory z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego. (6/3)
- Analiza wyników testów eksploatacyjnych. (6/4)
- Opracowanie oprogramowania dla warunków eksploatacyjnych dla interfejsu użytkownika systemu monitorowania układu kolejowy pojazd szynowy - tor. (6/5)
- Opracowanie testów i testowanie oprogramowania serwera w zakresie systemu monitorowania układu kolejowy pojazd szynowy - tor w warunkach eksploatacyjnych. (6/6)
- Badania eksploatacyjne poprawności działania algorytmów i procedur systemu monitorowania stanu technicznego lekkiego pojazdu szynowego. (6/7)
- Badanie eksploatacyjne poprawności działania algorytmów i procedur systemu monitorowania stanu technicznego toru w przypadku lekkich pojazdów szynowych. (6/8)
- Rewizja polaboratoryjna systemu monitorowania układu lekki pojazd szynowy - tor oraz wykonanie badań eksploatacyjnych w warunkach miejskich. (6/9)
- Opracowanie oprogramowania dla warunków eksploatacyjnych interfejsu użytkownika systemu monitorowania układu kolejowy pojazd szynowy - tor. (6/10)
- Opracowanie planu, procedury i harmonogramu badań w procesie eksploatacji nadzorowanej prototypu systemu i układu monitorowania pojazd szynowy - tor. (7/2)
- Opracowanie planu testów i przeprowadzenie nadzoru w czasie eksploatacji nadzorowanej prototypu systemu monitorowania stanu toru z pozycji obudowy łożyska zestawu kołowego. (7/3)
- Eksploatacja nadzorowana prototypu systemu monitorowania stanu pojazdu szynowego. (7/4)
- Analiza wyników testów eksploatacji nadzorowanej pojazdu szynowego. (7/5)
- Opracowanie dokumentacji technicznej systemu monitorowania układu pojazd szynowy - tor. (7/6)
- Opracowanie dokumentacji oprogramowania użytkownika systemu monitorowania układu pojazd szynowy-tor. (7/7)
- Eksploatacja nadzorowana systemu monitorowania stanu technicznego lekkiego pojazdu szynowego. (7/8)
- Eksploatacja nadzorowana systemu monitorowania stanu technicznego toru tramwajowego na wybranych fragmentach infrastruktury. (7/9)
- Rewizja poeksploatacyjna systemu monitorowania stanu technicznego lekkiego pojazdu szynowego wraz z rozbudową narzędzi raportowo - analitycznych w oprogramowaniu oraz opracowaniem dokumentacji użytkownika. (7/10)
|